Att skapa kontakter

Att skapa kontakter är viktigt för företaget och det finns många sätt att göra detta på. Själv så kan man knyta kontakter med andra genom att besöka event av olika slag för att få ny bekantskaper som kan vara till fördel för företaget.

Genom att presentera sig själv och sitt företag genom ett visitkort är ett vedertaget sätt. Och det gäller att man skapar visitkort som sticker ut från mängden men ändå innehåller det viktigaste med kontaktuppgifter så kan kan höra av sig för att få veta mer om produkter, tjänster och företaget.

Det kan vara bra att tänka på vissa saker innan man beställer sina visitkort. Hur ska utformningen se ut och vad vill man få ut av sina visitkort. Det kan vara viktigt vilket format det har men också i vilken papperskvalité som visitkortet har. Lägg gärna ner lite tid på utformningen och hur ni vill att dessa ska se ut. Det finns standarder som du kan följa i form av storlek, vikt, pappersval och upplägg. Men har du ett företag eller position som är lite mer unik, finns möjligheten att göra något roligt av visitkorten.

Kanske kan det vara så att ett enkelt utformat visitkort slängs fortare i papperskorgen än ett som ser mer exklusivt ut. Tryck inte upp allt för många som första upplaga då det är bättre att beställa fler om det skulle visa sig bli riktigt bra än att stå där med en massa visitkort som man inte vill använda.

Visst händer det att man byter telefonnummer eller adress till företaget och då får man trycka upp nya som stämmer med den information som man vill ha på sitt visitkort. De gamla visitkorten får åka till återvinning eller använda på något annat smart sätt. Lägg på minne vilka du delar ut visitkort till, om de är en viktig kontakt ska du dela ut ett nytt nästa gång ni träffas. Personen kommer att känna smickrad att du kommer ihåg ert senaste möte samt är angelägen om att personen har dina senaste uppgifter.